بررسی خودرو, مجله

نیسان ماکسیما 2023 | معرفی، بررسی قیمت و مشخصات فنی آخرین Maxima

نیسان ماکسیما 2023 | معرفی، بررسی قیمت و مشخصات فنی آخرین Maxima

نیسان ماکسیما (Nissan Maxima) نمونه‌ایست در خودروهای کلاس بدنه سدان سایز بزرگ که از دهه 80 میلادی در خط تولید شرکت نیسان قرار دارد. در ادامه ضمن آشنایی با نسل های مختلف و معرفی نسل هشتم، به مرور امکانات، قیمت و مشخصات فنی نیسان ماکسیما 2023 خواهیم پرداخت.

نیسان ماکسیما یکی از شناخته شده ترین و بهترین محصولات شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان (Nissan) است که در بیش از 4 دهه حضور خود در بازار سدان‌های سایز بزرگ و با تکیه بر طراحی جذاب و به‌روز، فضای کافی کابین، امکانات نسبتا لوکس نسبت به زمان و پیشرانه‌های قدرتمند، همواره به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شد. نسل پنجم این خودرو نیز سال‌ها در بازار ایران حاضر بود و هنوز هم به عنوان خودرویی مطمئن مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار داردو

این خودرو در حال حاضر بزرگترین سدان تولیدی این شرکت و لوکس‌ترین خودروی تحت نام نیسان بوده که بنابر اعلام شرکت نیسان، این خودرو با توجه به کاهش موفقیت و فروش با این کلاس، آخرین سال حضور خود در بازار را تجربه خواهد کرد. مدل جدید ماکسیما از سال 2025 در کلاس سدان‌های تمامی برقی یا EV راهی بازار خواهد شد.

نسل‌ نیسان ماکسیما

ماکسیما تاکنون 7 نسل نسبتا موفق را پشت سر گذاشته و از سال 2016 وارد نسل هشتم خود شده است.

نسل های مختلف نیسان ماکسیما : نسل اول

نسل های مختلف نیسان ماکسیما : نسل اول

اولین نسل ماکسیما سال 1981 میلادی و بر اساس مدل 810 داتسون راهی بازار شد. در سال 1983 نام داتسون از این خودرو حذف و از آن پس با نام نیسان ماکسیما در اختیار خریداران قرار گرفت.

نسل های مختلف نیسان ماکسیما : نسل دوم

نسل های مختلف نیسان ماکسیما : نسل دوم

با توجه به موفقیت نسبی نسل اول، دومین نسل ماکسیما مابین سال‌های 1985 تا 1988 در دو کلاس سدان و استیشن در خط تولید قرار گرفت و ظاهری زیباتر، مدرن‌تر و به‌روزتر به خود گرفته بود. این مدل با توجه به قرار گرفتن در رده نمونه‌های لوکس، از امکاناتی نوآورانه و مدرن مانند درهای مجهز به سیستم لمسی برای باز شدن، سیستم‌های هشدار گفتاری، پشت آمپر دیجیتال و سیستم تعلیق مجهز به امواج صوتی برای تشخیص کیفیت مسیر پیش رو برای افزایش راحتی سرنشینان سود می‌برد.

نسل های مختلف نیسان ماکسیما : نسل سوم

نسل های مختلف نیسان ماکسیما : نسل سوم

سومین نسل ماکسیما مابین سال‌های 1988 تا 1994 در خط تولید این شرکت قرار داشت و بر خلاف نسل دوم، تنها در گونه سدان و با ابعادی بزرگ‌تر عرضه می‌گردید. افزایش ابعاد در نسل چهارم نیز ادامه یافت و این نسل تا سال 1999 به رقابت با حریفانی از شرکت‌های تویوتا و هوندا می‌پرداخت.

نسل های مختلف نیسان ماکسیما : نسل پنجم

نسل های مختلف نیسان ماکسیما : نسل پنجم

نسل پنجم، شناخته‌شده‌ترین نمونه از نسل های نیسان ماکسیما در بین طرفداران ایرانی این خودرو بود. به دلیل شرایط مناسب سیاسی، این نسل تقریبا همزمان با سایز کشورها وارد بازار ایران شد و در خط تولید و مونتاژ شرکت بهمن موتور قرار گرفت. این خودرو در زمان خود، یکی از بهترین و لوکس‌ترین خودروهای بازار ایران لقب گرفت که به لطف پیشرانه قدرتمند 6 سیلند خورجینی خود و علیرغم ابعاد بزرگ و وزن بالا، قابلیت‌های دینامیکی بسیار مناسبی نیز از خود به نمایش می‌گذاشت.

نسل های مختلف نیسان ماکسیما : نسل ششم

نسل های مختلف نیسان ماکسیما : نسل ششم

نسل ششم نیز در مابین سال‌های 2004 تا 2009 در خط تولید کارخانه‌های این شرکت در ایالات متحده آمریکا قرار داشت و با توجه به امکانات و ابعاد و پیشرانه، موفقیت نسل‌های پیشین را تکرار نمود. نسل هفتم ماکسیما در سال 2009 و بر اساس پلتفرم D شرکت نیسان و ساختاری مشابه با نیسان آلتیما (Altima) و مورانو (Murano) و با زبان طراحی مشابه با زبان استفاده شده در تولیدات زیربرند لوکس این شرکت، اینفینیتی (Infiniti) عرضه گردید.

نسل های مختلف نیسان ماکسیما : نسل هفتم

نسل های مختلف نیسان ماکسیما : نسل هفتم

نسل هفتم از لحاظ ابعاد کوپکتر کوچک‌تر از نسل قبلی بود و با استفاده از پیشرانه‌های قدرتمند، با شتاب اولیه‌ای زیر 6 ثانیه عملکردی مشابه با خودروهای اسپرت داشت. این نسل در سال 2012 با یک بهینه سازی بصری یا فیس لیفت روبرو شد و تا سال 2016 در خط تولید باقی ماند.

نیسان ماکسیما 2023 | نسل هشتم

نیسان ماکسیما 2023 | نسل هشتم

آخرین نمونه از نسل های نیسان ماکسیما در سال 2016 میلادی عرضه گردید که علیرغم موفقیت در 2 سال اول فروش و به دلیل حضور رقبای سخت‌تر و عرضه خودروهای مدرن‌تر، در سراشیبی سقوط قرار گرفت و به آخرین نسل از نسل های ماکسیما با شکل و شمایل سنتی تبدیل گردید.

بیشتر بخوانید

آشنایی با انواع خودروهای کلاسیک

بررسی و مشخصات فنی نیسان ماکسیما 2023

نیسان ماکسیما 2023 متعلق به نسل هشتم این خودرو بوده که از سال 2016 در خط تولید قرار دارد. این مدل از لحاظ بصری باوجود طراحی قدیمی، هنوز ظاهری بسیار جذاب و اسپرت داشته و نمایی به مراتب جذاب‌تر از بسیاری از رقبای خود دارد. این خودرو تنها با یک پیشرانه و یک گیربکس عرضه می‌گردد.

این سدان با توجه به اقبال کم خودروهای این کلاس و نوع پیشرانه موجود، در بسیاری از بازارها حضور نداشته و در حال حاضر تنها در بازارهایی مانند آمریکا و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به فروش می‌رسد.

نقاط قوت

  • طراحی بدنه جذاب و اسپرت
  • پیشرانه قدرتمند 6 سیلندر خورجینی
  • کابین لوکس

نقاط ضعف

  • فضای محدود صندوق عقب و محفظه بار
  • فضای محدود صندلی‌های ردیف دوم
  • استفاده از گیربکس CVT

ابعاد

نیسان ماکسیما 2023 یک سدان بزرگ بوده و طولی در حدود 4.905 میلی‌متر، پهنایی در حدود 1.860 میلی‌متر، ارتفاعی در حدود 1.435 میلی‌متر و فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود 2.775 میلی‎متر دارد.

برای درک بهتر ابعاد، می‌توان از این لحاظ آن را در جایگاهی بالاتر از ب ام و سری 3 مدل 2023 با طولی در حدود 4.710 میلی‌متر، تویوتا کمری 2023 با طولی در حدود 4.885 میلی‌متر و هیوندای سوناتا 2023 با طولی در حدود 4.900 میلی‌متر، مشابه با کیا اپتیما 2023 با طولی در حدود 4.905 میلی‌متر و پایین‌تر از نیسان ماکسیما موجود در بازار ایران با طولی در حدود 4.930 میلی‌متر، مرسدس بنز کلاس E مدل 2023 با طولی در حدود 4.950 میلی‌متر و با ب ام و سری 5 مدل 2023 با طولی در حدود 4.965 میلی‌متر قرار داد.

طراحی بدنه و نمای ظاهری

طراحی بدنه و نمای ظاهری نیسان ماکسیما 2023 علیرغم حس قدیمی بودن، هنوز هم جذاب بوده و یکی از نقاط قوت اصلی آن به حساب می‌آید.

نمای جلویی نیسان ماکسیما 2023

نمای جلویی نیسان ماکسیما 2023

در بخش جلویی، از چراغ‌های اصلی نسبتا کشیده و زاویه دار استفاده شده و بر خلاف بسیاری دیگر از خودروسازان، طراحی جلوپنجره به صورت کوچک و محدود صورت گرفته است. سپر شکلی اسپرت و تهاجمی با برآمدگی‌های مناسبی داشته که تناسب کافی با نوع عملکرد پیشرانه دارد. در موتور (کاپوت) نیز اندکی برآمده بوده که تکمیل کننده حس اسپرت بخش جلویی است.

نمای جانبی نیسان ماکسیما 2023

نمای جانبی نیسان ماکسیما 2023

در بخش کناری، خط جانبی اصلی شکلی مواج داشته که انحنای آن در بخش گلگیر جلو تا ابتدای در جلو و امتداد آن با شیبی بسیار کم تا در عقب، حسی چشم‌نوار در نگاه بیننده ایجاد می‌کند. گلگیرها نیز برخلاف بسیاری از محصولات موجود در بازار برآمدگی کمتری داشته و بدون القای حس اغراق، هماهنگی کافی با عملکرد و رینگ‌های 18 اینچی استاندارد و 19 اینچی سفارشی دارد. خط سقف نیز گرچه با فرم شبه فست‌بک و شیب ملایم، نمایی جذاب رای برای نیسان ماکسیما 2023 رقم زده اما موجب کاهش فضای سر برای سرنشینان عقبی شده است.

نمای عقبی نیسان ماکسیما 2023

نمای عقبی نیسان ماکسیما 2023

در بخش انتهایی نیز چراغ‌ها نسبتا کشیده و با یک زاویه مانند قسمت جلویی بوده که در کنار سپر برجسته، خروجی‌های اگزوز دوبل متناسب با موتور V6 و دیفیوزر، نمایی هماهنگ با دیگر بخش‌ها و توانایی‌های موتور و قابلیت‌های دینامیکی دارد. در مجموع طراحی بدنه نیسان ماکسیما 2023 را در تمامی بخش‌ها می‌توان حتی با معیارهای امروزی زیبا، متناسب و عضلانی قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید

قیمت لاستیک بارز دولتی 1402

طراحی داخلی و کابین

طراحی کابین نیسان ماکسیما 2023 متعلق به سال 2016 بوده و علیرغم نبود بسیاری از استانداردهای فعلی خودروسازان، حسی کلاسیک و نمایی لوکس دارد.

نمای داخلی کابین نیسان ماکسیما 2023

نمای داخلی کابین نیسان ماکسیما 2023

داشبورد شکلی مواج داشته و صفحه نمایش اصلی در بخش میانی قرار دارد. فرمان از نوع اسپرت با شکل D بوده و کنترلرهای سیستم‌های صوتی، تلفن و سیستم کنترل صورت بر روی آن تعبیه شده است. قسمت بخش پشت آمپر، با فرم طراحی خاص خود حالتی جدا از دیگر بخش‌ها گرفته که تکمیل کننده حس کلاسیک کابین است. صندلی‌‌ها و داشبورد با روکشی از چرم و با دوخت‌های متعدد پوشیده شده که هماهنگی کافی با تزئینات کرومی کابین دارد.

فضای موجود برای پای سرنشینان جلو کاملا کافی بوده و نیسان ماکسیما 2023 را به یکی از بهترین خودروها در این کلاس از این لحاظ تبدیل نموده است. اما فضای صندلی‌های عقبی محدود و پایین‌تر بسیاری از رقبای مستقیم است. صندوق عقب نیز فضایی در حدود 405 لیتر داشته که یکی از محدودترین‌ها در این کلاس به حساب می‌آید.

در مجموع بدون درنظر گرفتن فضای محدود صندلی‌های عقبی، کابین و طراحی داخلی نیسان ماکسیما 2023 با توجه به بازه قیمتی لوکس، زیبا و شیک بوده که علیرغم وجود صفحه نمایش لمسی، با تعبیه دکمه‌های کنترلی کلاسیک، سواری و رانندگی بسیار راحتی را رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید

نمایندگی های لاستیک بارز | لیست مراکز مجاز عرضه لاستیک بارز دولتی

موتور و پیشرانه

برای این سدان پایه لوکس تنها یک پیشرانه در نظر گرفته شده است. موتور نیسان ماکسیما 2023 یک نمونه 6 سیلندر خورجینی DOHC تنفس طبیعی (بدون سیستم توربوشارژر) 3.5 لیتری 24 سوپاپه است. این پیشرانه با حجم دقیق 3.498 سی سی، توانایی تولید نیرویی در حدود 300 اسب بخار در دور موتور 6.400 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی 261 پاوند بر فوت (معادل 354 نیوتون متر) را دارد.

موتور V6 با حجم 3.5 لیتر نیسان ماکسیما 2023

موتور V6 با حجم 3.5 لیتر نیسان ماکسیما 2023

گیربکس استفاده شده نیز یک نمونه اتوماتیک XCVT با دو نوع رانندگی اسپرت و نرمال بوده که نیروی تولید شده توسط موتور نیسان ماکسیما 2023 را به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند که با توجه به ماهیت، موجب کاهش لذت رانندگی و قابلیت های دینامیکی شده است.

 

شتاب اولیه 0 تا 100 و حداکثر سرعت

نیسان ماکسیما در بیشتر نسل های خود و با توجه به پیشرانه‌های استفاده شده، در رده خودروهای سریع و اسپرت قرار می‌گرفت. علیرغم استفاده از گیربکس بی‌حس و بی‌روح CVT، همچنان شتاب 0 تا 100 نیسان ماکسیما 2023 قابل قبول بوده و بر اساس بررسی‌های مجله Car and Driver در زمانی در حدود 5.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید که رقمی قابل توجه برای یک سدان سایز بزرگ 1.7 تنی به حساب می‌آید.

حداکثر سرعت نیسان ماکسیما 2023 نیز بنا بر آمار منتشر شده در حدود 133 مایل در ساعت (معادل 214 کیلومتر در ساعت) به طور محدود شده بوده که علیرغم پایین بودن با معیارهای امروزی، رقمی کافی برای آن به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید

قیمت لاستیک کویر دولتی 1402

مصرف سوخت

مصرف سوخت نیسان ماکسیما 2023 علیرغم ابعاد بزرگ، پیشرانه V6 و وزن بالا نسبتا پایین و قابل قبول بوده که یکی از دلایل اصلی آن استفاده از گیربکس اتوماتیک CVT است. بنا بر اطلاعات موجود این خودرو توانایی پیمودن مسافتی در حدود 20 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 لیتر) سیکل ترکیبی و به صورت میانگین است که پایین‌تر از بسیاری از خودروهای کوچک و ضعیف موجود در بازار ایران است.

مصرف نیسان ماکسیما 2023 در بررسی‌های مجله Car and Driver حتی پایین‌تر از ارقام اعلام شده بوده و این خودرو در تست 200 مایلی (در حدود 320 کیلومتری) این مجله رکورد مصرف 32 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و کمتر از شاهکار ایران خودرو، سمند 100 اسب بخاری) را به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید

بهترین خودروهای هیبریدی 2023 و 2024 در بازارهای جهانی

امکانات و تجهیزات

امکانات نیسان ماکسیما 2023 با توجه به بازه قیمتی نسبتا بالا بوده و در رده خودروهای پایه لوکس (Entry Level Luxury) قرار می‌گیرد. برخی از تجهیزات موجود در تیپ پایه این سدان بزرگ در بازار آمریکا عبارتند از:

  • لامپ‌های LED برای چراغ‌های جلویی و چراغ‌های روشنایی در روز (دی‌لایت)
  • لامپ‌های LED برای چراغ‌های عقبی
  • چراغ جلوی اتوماتیک
  • آیینه‌های جانبی الکتریکی با سیستم گرم‌کن و چراغ راهنمای LED
  • رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی
  • تایرهای سایز 245/45R18 چهار فصل با شاخص سرعت V
  • خروجی اگزوز با روکش کروم
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک نسل جدید با خروجی جداگانه برای صندلی‌های عقب
  • ورود و استارت بدون نیاز به کلید (Push Star)
  • روشن کردن ریموت خودرو، سیستم تهویه و در صندوق عقب
  • صندلی‌های اسپرت با روکش چرمی
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت به صورت الکتریکی
  • صندلی سرنشین جلو با قبالیت تنظیم در 4 جهت به صورت الکتریکی
  • سیستم گرم‌کن برای صندلی‌های جلویی
  • پوشش چرمی اهرم تعویض دنده و غربلیک فرمان
  • صفحه نمایش اصلی 8.0 اینچی لمسی رنگی
  • سیستم صوتی با 8 بلندگوی جداگانه
  • پشت آمپر 7 اینچی دیجیتال رنگی
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای اختصاصی شرکت نیسان
  • اتصال تلفن‌های همراه (بلوتوث)
  • پشتیبانی از نرم‌افزارهای Apple CarPlay و Android Auto
  • 1 خروجی USB تایپ A و 1 خروجی USB تایپ C در جلو

تجهیزات سفارشی/آپشن

از دیگر تجهیزات نیسان ماکسیما 2023 که در تیپ‌های بالاتر به صورت استاندارد وجود داشته و یا به صورت سفارشی قابل انتخاب است می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی
  • تایرهای سایز 245/40R19 چهار فصل با شاخص سرعت W
  • لامپ‌های LED برای چراغ‌های مه شکن
  • آیینه‌های جانبی با قابلیت تغییر جهت در هنگام حرکت با دنده عقب
  • آیینه جانبی سمت راننده با قابلیت تنظیم شدت نور به صورت اتوماتیک
  • سقف پانوراما دو تکه
  • فرمان تلسکوپی با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی
  • برف‌پاک‌کن اتوماتیک
  • نورپردازی داخلی با لامپ‌های LED و قابلیت تنظیم
  • سیستم تهویه (گرم و سرد) برای صندلی‌های جلویی
  • سیستم کرم‌کن برای صندلی‌های عقبی
  • سیستم گرم‌کن غربیلک فرمان
  • روکش چرم مرغوب در صندلی‌ها و کابین
  • تزئینات چوبی در داخل کابین
  • سیستم صوتی حرفه‌ای ساخت شرکت Bose با 11 بلندگوی جداگانه

بیشتر بخوانید

قیمت مصوب تایر | قیمت لاستیک دولتی در سال 1402

تجهیزات کمکی رانندگی و ایمنی

نیسان ماکسیما 2023 برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده و با توجه قوانین، بسیاری از تجهیزات کمکی رانندگی و ایمنی به طور استاندارد در آن به چشم می‌خورند. این خودرو در آزمون‌های سازمان NHTSA موفق به کسب 5 ستاره از 5 ستاره ممکن در تمامی بخش‌ها شده است. بررسی‌های موسسه خصوصی IIHS نیز نیسان ماکسیما 2023 با کسب عنوان Good در تمامی بخش‌ها موفق به کسب عنوان Top Safety Pick+ و قرار گرفتن در رده ایمن ترین خودروهای سال شده است.

برخی از امکانات نیسان ماکسیما 2023 در بخش ایمنی و تجهیزات کمکی رانندگی عبارتند از:

  • کیسه هوای سرنشینان جلو
  • کیسه هوای مخصوص زانوی سرنشینان جلو
  • کیسه هوای پرده ای
  • کیسه هوای جانبی
  • سیستم مدیریت باد تایرها (TPMS)
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)
  • سیستم هشدار سطح هوشیاری راننده
  • سیستم جلوگیری از برخورد در بخش جلویی با ترمز خودکار و قابلیت شناسایی عابران پیاده
  • سیستم هشدار خروج مسیر حرکت خودرو از بین خطوط جاده
  • سیستم هشدار نقاط کور خودرو
  • سیستم هشدار وجود ترافیک و جلوگیری از برخورد در بخش عقبی با ترمز خودکار
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • سنسورهای صوتی در بخش عقبی
  • سیستم کنترل پایداری و کشش الکتریکی خودرو
  • نور بالای اتوماتیک
  • سیستم خوانش تابلوها و علائم راهنمایی رانندگی

امکاناتی مانند سیستم مسیر حرکت خودرو بین خطوط جاده (Lane Keep Assist)، دوربین 360 درجه نمای اطراف، سنسورهای کمکی در جلو و عقب نیز در تیپ‌های بالایی و یا به صورت سفارشی بر روی نیسان ماکسیما 2023 قابل نصب هستند.

بیشتر بخوانید

قیمت لاستیک یزد دولتی 1402

تیپ‌های مختلف و قیمت نیسان ماکسیما 2023

قیمت نیسان ماکسیما 2023 بر اساس تیپ متفاوت بوده که همگی آنها در رده خودروهای با قیمت متوسط و متوسط رو به بالا قرار می‌گیرند. این سدان در حال حاضر بسته به سطح تجهیزات و بازار هدف، با قیمتی مابین 36.000 تا 50.000 دلار (مابین 1.8 تا 2.5 میلیارد تومان و تقریبا برابر با مزدا 3 مونتاژی نسل دوم متعلق به سال 2010) به فروش می‌رسد.

ایالات متحده

این خودرو در حال حاضر در بازار آمریکا در 3 تیپ اصلی به فروش رسیده و یکی از بهترین خودروهای 2023 در کلاس خود به حساب می‌آید. تیپ‌های مختلف و قیمت نیسان ماکسیما 2023 در بازار ایالات متحده به شرح زیر است:

  • تیپ SV با قیمت پایه‌ای در حدود 38.400 دلار (1.9 میلیارد تومان)
  • تیپ SR با قیمت پایه‌ای در حدود 43.500 دلار (اندکی کمتر از 2.2 میلیارد تومان)
  • تیپ Platinum با قیمت پایه‌ای در حدود 44.500 دلار (اندکی بیشتر از 2.2 میلیارد تومان)

این خودرو در صورت داشتن اعتبار قابل قبول (کردیت بالاتر از 620) و پیش پرداخت رقمی در حدود 5.000 دلار (250 میلیون تومان معادل قیمت پراید در ایران) و پرداخت ماهیانه مبلغی در حدود 800 دلار (در حدود 40 میلیون تومان) به صورت اقساط 72 ماهه و دقیقا مشابه با فروش لیزینگی خودرو در ایران، نیز قابل خریداری است.

امارات متحده عربی

نیسان ماکسیما جدید در بازار کشور امارات متحده عربی نیز حضور داشته و در این کشور در 4 تیپ مختلف عرضه می‌گردد. قیمت نیسان ماکسیما 2023 در تیپ‌های مختلف این کشور به شرح زیر است:

  • تیپ S با قیمت پایه‌ای در حدود 129.500 درهم (در حدود 1.8 میلیارد تومان)
  • تیپ SV با قیمت پایه‌ای در حدود 145.500 درهم (در حدود 2 میلیارد تومان)
  • تیپ SR1 با قیمت پایه‌ای در حدود 163.500 درهم (در حدود 2.2 میلیارد تومان)
  • تیپ SR2 با قیمت پایه‌ای در حدود 166.000 درهم (در حدود 2.3 میلیارد تومان)

مدل‌های کارکرده این خودرو در بازار کشور دوست و همسایه، عراق نیز موجود بوده و نمونه متعلق به سال 2022 و با کارکردی زیر 20.000 کیلومتر، قیمتی در حدود 26.500 دلار (1.4 میلیارد تومان و تقریبا هم قیمت با نمونه‌های نسل پنجم مونتاژی در ایران) دارد.

بیشتر بخوانید

گران ترین خودروهای 2023

قیمت ماکسیما 2023 در ایران

باتوجه به وجود قوانین محدود کننده در زمینه قیمت و حجم پیشرانه، خوشبختانه مدل جدید این سدان لوکس محبوب شایستگی حضور در بازار ایران را نداشته و جای خود را به سدان‌های کوچک و بزرگ چینی و شبه شاسی بلندهای کمونیست داده است.

هرچند هیچ خبری مبنی بر واردات این سدان به بازار وجود ندارد اما حتی در صورت حضور و مقایسه با نمونه‌های موجود و محاسبه انواع و اقسام هزینه‌های نامشخص، قیمت نیسان ماکسیما 2023 در ایران حداقل رقمی در حدود 7 میلیارد تومان (در حدود 130.000 دلار و بیشتر از مرسدس بنز کلاس S مدل 2023) بوده که رقمی فراتر از ارزش و توانایی‌های آن است!

رقبا

این سدان در رده نمونه‌های پایه لوکس قرار گرفته و بسیاری از رقبای آن قیمتی پایه به مراتب پایین‌تر و یا به مراتب بالاتری دارند. برخی از رقبای نیسان ماکسیما 2023 در بازارهای جهانی عبارتند از:

  • هیوندای سوناتا با قیمت پایه‌ای در حدود 25.000 دلار (1.2 میلیارد تومان)
  • کیا اپتیما 2023 با قیمت پایه‌ای در حدود 25.500 دلار (1.3 میلیارد تومان)
  • تویوتا کمری 2023 با قیمت پایه‌ای در حدود 26.500 دلار (1.3 میلیارد تومان)
  • هوندا آکورد 2023 با قیمت پایه‌ای در حدود 27.500 دلار (1.4 میلیارد تومان)
  • کرایسلر 200 با قیمت پایه‌ای در حدود 33.500 دلار (1.7 میلیارد تومان)
  • کادیلاک CT5 مدل 2023 با قیمت پایه‌ای در حدود 38.500 دلار 1.9 میلیارد تومان)
  • تویوتا کراون 2023 با قیمت پایه‌ای در حدود 41.000 دلار (2 میلیارد تومان)
  • لکسوس ES مدل 2023 با قیمت پایه‌ای در حدود 41.500 دلار (2.1 میلیارد تومان)
  • جنسیس G80 مدل 2023 با قیمت پایه‌ای در حدود 50.000 دلار (2.5 میلیارد تومان)
  • ب ام و سری 5 مدل 2023 با قیمت پایه‌ای در حدود 56.000 دلار (2.8 میلیارد تومان)

سخن آخر

نیسان ماکسیما 2023 گرچه آخرین سال حضور خود در بازار با این پلتفرم را طی می‌کند، اما امکانات و توانایی‌ها آن به حدی است که با کسب امتیاز 8.0 از 10 از وب‌سایت US News، امتیاز 8 از وب‌سایت Car Buzz و 4 ستاره از وب‌سایت True Car و امتیاز 8 از 10 از مجله Car and Driver، در رده بهترین خودروهای 2023 در کلاس سدان سایز بزرگ با قیمت متوسط قرار گرفته است.

شتاب اولیه در حدی‌ست که علیرغم ابعاد بزرگ، توان به چالش کشیدن بسیاری از خودروهای مدرن موجود را داشته و مصرف سوخت نیز گرچه پایین نیست، اما تناسب کافی با میزان توانایی‌ها دارد. سادگی در طراحی داخلی، استفاده از دکمه‌ها و ولوم‌های کنترلی فیزیکی و عدم پیروی از مد، سبب شده که در کنار بالا بردن میزان لوکس بوده داخل کابین، قدیمی بودن اهمیتی نداشته باشد و طراحی بدنه نیز به گونه‌ایست که توانایی جلب نظر دیگران را دارد.

در مجموع، پیشرانه قدرتمند، طراحی بدنه جذاب، کابین لوکس، کیفیت ساخت بالا و مواد اولیه مناسب، امکانات کافی و مدرن در کابین و سواری نرم، عواملی به حساب آمده که این خودرو را حداقل تا چند سال آینده در رده گزینه‌های مناسب در بازار خودروهای دست دو به گزینه‌ای جذاب تبدیل کرده و با از دست نرفتن بازار دست دوم در کنار خدمات پس از فروش مناسب شرکت‌های ژاپنی، ارزش آن کاهشی بیش از میزان استاندارد نخواهد داشت.

مشخصات فنی نیسان ماکسیما 2023 در یک نگاه

تیپ S Platinum
کلاس بدنه سدان سایز بزرگ
حجم موتور (لیتر) 3.5 تنفس طبیعی
تعداد سیلندر 6
تعداد سوپاپ 24
قدرت (اسب بخار) 300
گشتاور (نیوتون متر) 354
گیربکس اتوماتیک CVT
سیستم انتقال قدرت FWD
شتاب (ثانیه) 5.7
حداکثر سرعت 214
مصرف (شهری) 11.8
مصرف (بزرگراه) 7.8
مصرف (میانگین) 9.8
طول (میلی‌متر) 4905
عرض (میلی‌متر) 1860
ارتفاع (میلی‌متر) 1445
فاصله دو محور (میلی‌متر) 2850
فاصله از زمین (میلی‌متر) 134 134
وزن (تن) 1.6 1.7
حجم باک (لیتر) 68
حجم صندوق عقب (لیتر) 405
یدک کشی (کیلوگرم)
سایز تایر (جلو) 245/45R18 245/40R19
سایز تایر (عقب) 245/45R18 245/40R19
قیمت پایه
129.500 درهم 45.600 دلار
قیمت پایه (تومان) 1.8 میلیارد 2.4 میلیارد

گالری تصاویر ماکسیما 2023

[foogallery id=”6025″]

منابع

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *